​​

العدد الثالث 2024- عدد خاص اضغط هنا_.pdf

محتـويـات المجلد (2) العـدد (3) -عدد خاص- شعبان 1445هـ - مارس 2024م

عنوان البحث​​

الباحث

فاعلية نموذج سالمون للتعلم النشط عبر الإنترنت في تنمية الجانب  الأدائي لمهارات توليد المحتوى التعليمي باستخدام نماذج وتطبيقات الذكاء الاصطناعي التوليدي لدى طالبات الدراسات العليا

The Effectiveness of the Salmon Model for Online Active Learning in Developing the Performance Aspect of Educational Content Generation Skills Using Generative Artificial Intelligence Models and Applications among Postgraduate Female Students

إيمان فهد الشريف

 

Eman Fahad Alsharif

 

مستوى تفعيل معلمات العلوم لأدوات التعليم والتقويم الرقمية على المنصات التعليمية واتجاهاتهن نحوها

The level of science teachers’ activation of digital teaching and assessment tools on educational platforms and their attitudes towards them

زبيدة عبد الله الضالعي

Zubaydah Abdullah

Al–Dalaee

أثر برنامج قائم على أنشطة الجدل العلمي في تدريس العلوم لتنمية القوة العلمية لدى طالبات المرحلة المتوسطة

The effect of a program based on Scientific Argumentation activities in teaching science to develop the Scientific Power of middle school students

منال حسن بن إبراهيم

Manal Hassan Binibrahim

الأنشطة الرياضية والمهنية في مكان العمل لبعض تخصصات قسم التقنية الإدارية بالكليات التقنية بالمملكة العربية السعودية

Mathematical and vocational activities in the workplace for some disciplines of administrative technology department at technical colleges in Saudi Arabia

زينب علوي آل كاظم

عبد العزيز محمد الرويس

Zainab Alawi Alkadhem

Adbulaziz mohammed alrwais

معايير تصميم بيئة تعلم ذكية قائمة على تحليلات التعلم ووفقًا لمستوى السعة العقلية للمتعلمين

Criteria for designing a smart learning environment based on learning analytics and according to the level of mental capacity of learners

خلود عبدالعزيز السلمي

علياء عبدالله الجندي

Khulud Abdulaziz Alsulami

Alia Abdullah Al-Jundi​