​​

مــحــــتــــــــويـــــــات المجلد (2) الــــعــــدد (5) جمادى الآخرة 1446هـ - ديسمبر​ 2024م( اضغط هنا )​
عنوان البحثالباحث

فاعلية برنامج تدريبي مقترح قائم على مبادئ التعلم الخبراتي في تنمية الثقافة العلمية ومهارات التعلم الاجتماعي الوجداني لدى معلمات العلوم الطبيعية بالمرحلة الثانوية

The effectiveness of a proposed training program based on the principles of experiential learning in developing scientific Literacy and social-emotional learning skills among female science teachers at the secondary stage

هنادي بنت حسن المخرج

Hanadi H.

 Al-Mokharej

أثر بيئة التدريب المدمج في تنمية مهارات الفهم العميق في تصميم قواعد البيانات لدى طالبات الدبلوم بالكلية التطبيقية.

The impact of the blended training environment on developing deep understanding skills in database design among female diploma students at the Applied College.

غدير بنت علي المحمادي

Ghadeer A. Almehmadi

فاعلية تدريس وحدة في مقرر فيزياء (3) مطورة وفقًا لمعايير العلوم للجيل القادم (NGSSفي تنمية الممارسات العلمية والهندسية والتحصيل الدراسي لدى طالبات المرحلة الثانوية)

Effectiveness of teaching a module in a physics course (3) developed according to next-generation science standards (NGSS) in the development of scientific and engineering practices and academic achievement in secondary school students

نادية بنت احمد الزهراني   

 Nadia A. Alzahrani

أثر التعلُّم بالتلمذة الـمعرفية في خفض التجول العقلي لدى الطلاب في مقرَّر الكيمياء للمرحلة الثانوية

The Impact of Learning by Cognitive Apprenticeship on Reducing Mind-Wandering by Secondary School Chemistry Students

محمد بن صالح الزامل

Mohammed S. Alzamil

تطبيقات البيانات الضخمة وعلاقتها بتنمية مهارات التعلم مدى الحياة لدى الكوادر التربوية في محافظة مسقط من وجهة نظرهم

Big Data Applications and their relationship to developing lifelong learning skills among educational staff in Muscat Governorate from their point of view

منى بنت راشد النعيمية

أمجد بن عامر الذهلي

Muna R. AL-Na'aimi

Amjed A. AL-Thuhly

The Impact of Learning-Oriented Assessment on Higher-Order Thinking Skills in EFL Writing Among Secondary School Students

التقييم الموجه نحو التعلم وتأثيره على مهارات التفكير العليا في كتابة اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية لدى طلاب المرحلة الثانوية

بسمة بنت علي أبوغرارة

Basmah A.

Abu-ghararah

فقدان الهاتف المحمول (النوموفوبيا) واضطراب القلق المُعمم لدى طالبات الجامعة

 (دراسة نوعية ظاهراتية)

No Mobile Phone Phobia (Nomophobia) and Generalized Anxiety Disorder among Female Students at King Saud University. (A Qualitative Phenomenological Study)

تهاني عبد العزيز الحميدي

غادة عبد الله الخضير

Tahani A.Alhamidi

Ghada A. Alkhodair

فاعلية بيئة تعلم تكيفية في تنمية بعض مهارات المواطنة الرقمية ومهارات التفكير الناقد لدى طالبات المرحلة الثانوية

The Effectiveness of an Adaptive Learning Environment in Developing Digital Citizenship Skills and Critical Thinking Skills among High School Students

نوره بنت سعد البلوي

Norah S. ALbalawi